text
MCFR.KZ Образование

Қазақ тілінде оқытатын балабақшадағы орыс тілі

  • 2 ноября 2018
  • 55
Қазақ тілінде оқытатын балабақшадағы орыс тілі
Қазақ тілінде оқытатын балабақшадағы орыс тілі

Қазақ тілінде оқытатын балабақшада орыс тілін оқытуды ұйымдастыра отырып, басшы педагогтардың өздері сөйлескен кезде тілдерді араластырмауына көңіл бөлуі тиіс. Дәл осы баланы шатастырып, 4-5 жаста аяқталуы тиіс кезең уақытын созып жіберуі мүмкін.

ҚР Мектепке дейінгі тәрбие мен оқытудың мемлекеттік жалпыға міндетті стандартына орыс тілінің маңыздылығын ескере отырып, үш жастан бастап қазақ тілінде тәрбиелеу мен оқыту топтарында тәрбиеленіп, оқитын балаларды орыс тіліне міндетті түрде оқыту енгізілді.

Мектепке дейінгі жас психологтар тілді ерте оқыту үшін ең қолайлы кезең деп танылды және оны игеру мен тану үшін маңызды кезең болып табылады.

Қазақ тілінде оқытатын балабақшада
орыс тілін оқыту мәселелері

Мектепке дейінгі жаста тілдерді оқыту мәселелері әртүрлі көзқараспен зерттелді. Белгілі француз лингвисі М. Граммон билингвтерді мақсатты түрде тәрбиелеп отырған отбасыларда лайықты танымалдылықты пайдаланатын қағиданы ұсынды.

 «Бір адам – бір тіл» деген ұғым жай ғана жақсы естіледі. Баламен қарым-қатынаста бір тілден екіншісіне ауысу ұсынылмайды.

М. Граммон: «Әрбір тіл түрлі тұлғаларда бейнеленуі тиіс.  Ешқашан рөлдерді өзгертпеңіз. Бұл жағдайда бала оны байқамай және күш-жігерсіз екі тілде сөйлей бастайды», - деп есептеді.

Орыс тілі «Байланыс» білім беру саласына кіреді.


★ ПЕДАГОГИКАЛЫҚ ИННОВАЦИЯЛАР ★

Мектепке дейінгі білім беру жүйесіндегі STEAM-оқыту мүмкіндіктері

Зайцев текшелері оқыту әдістемесі

Л. В. Подобинская

педагогика магистрі, «Өрлеу» БАҰО» АҚФ Павлодар облысы бойынша ПҚ БАИ аға оқытушысы
STEAM әдістемесінің балаларға жаңалықтарды өз бетімен ашу мүмкіндігін беретіндігі тартымды. Аталмыш STEAM-біліктіліктер (жоғарыда аталған білім салаларының аясындағы негізгі дағдылар) қызықты практикалық сабақтардың көмегімен дамиды, олар балалардың білуге құмарлығын оятады, балаларға сыни ойлауды үйретеді, ал STEAM білім беру салалары зерттеу мен еркін шығармашылық үшін көптеген мүмкіндіктер береді.

Оның мақсаты - ана тілінің негізгі құндылықтарын меңгерген, қоршаған ортамен вербалды және вербалды емес құралдармен қарым-қатынас жасай алатын мектеп жасына дейінгі баланың көптілді тұлғасын тәрбиелеу болып табылады.

Балабақшада балаларды тыңдау мен сөйлеу, есту және түсіну дағдыларын меңгеруге үйрету жеткілікті.

Қазақ тілінде оқытатын балабақшада
орыс тілі
н оқыту әдістемесі

Орыс тілін оқыту әдістемесі ауызша сөйлеуді меңгеруді көздейді, оған дыбысталатын сөздің естілуін түсіну және сөйлеу – өз ойларын орыс тілінде білдіретін тыңдалым кіреді.

Оқыту тіл үшін емес, қарым-қатынаста тілді қолдану үшін, бала қарым-қатынас жасай алуы, сөйлей алуы үшін. Баланың сөйлей алуға ынтасы  болу керек!

Сөйлеу дербес процесс болуы керек. Қолдау болуы керек, бірақ ана тілін барынша азайту керек, оны аз пайдалану керек. Туған тілге ерекше екпін қоюдан аулақ болуға тырысу.

Қазақ тілінде оқытатын балабақшада
орыс тілін оқытудың негізгі міндеттері

ҚР Мектепке дейінгі тәрбие мен оқытудың үлгілік оқу бағдарламасына сәйкес мектеп жасына дейінгі балаларға орыс тілін оқытудың негізгі міндеттері (12.08.2016 ж. № 499 ҚР Білім және ғылыми министрінің бұйрығымен бекітілді) келесілер болып табылады:

 Мектепке дейінгі өмір кезеңінің соңына қарай бала:

  • орыс тілінде дыбыстар мен сөздерді нақты айтуы;
  • өзі, ата-анасы туралы, үй мекенжайын айтуы;
  • сұрақтарға жауап беруі, 4-5 сөзден сөйлемдер құрастыруы;
  • сөзде жекеше және көпше зат есімдерді қолдануы;
  • сөйлеу кезінде сөздерге екпінді дұрыс қоя білуі;
  • 10-ға дейін тікелей және кері шотты білуі;
  • жақын айналадағы заттардың тобын, жыл мезгілдерінің белгілерін және табиғаттың жекелеген құбылыстарын атай білуі;
  • заттардың белгілерін көлемі, түсі бойынша ажыратуы және оларды орыс тілінде атап беруі;
  • қарапайым  сұхбатты жүргізе білуі;
  • ертегі айтып беруі, өлең, мақал-мәтелдерді жатқа оқып беруі тиіс.

Басты мақсаты – балалардың сөйлеу белсенділігін туғызу, сөйлеу тілін ынталандыру, орыс тілінің дұрыстығына қол жеткізу.

Қазақ тілінде оқытатын балабақшада
орыс тілін оқыту бойынша жұмысты жоспарлау

 

Орыс тілін оқыту, онда қарым-қатынас белгілі бір сөздер санын меңгеруден және есте сақтаудан басталады. Тілді белсенді меңгеру сөздік қорын үнемі байытуды талап етеді.

Балалардың орыс тілін меңгеруі бойынша қойылған міндеттерді орындау мақсатында балабақша педагогтарына орыс тілінде көбірек оқып, ертегілерді, әндер мен өлеңдерді жазуға, мультфильмдерді орыс тілінде қарауға мүмкіндік беру қажет. Сабақта алынған сөздікті дидактикалық ойындарда өз бетінше пайдалану мектеп жасына дейінгі балалардың тұрмыстық қарым-қатынасында да жүзеге асырылады.

Сөздіктің бай болуы – жалпы қоғамның да, жеке адамның да жоғары дамуының белгісі, сондықтан балалардың сөздікпен жұмыс істеуі  үлкен маңызға ие.

Мектеп жасына дейінгі балалардың сөздеріне орыс сөздерін енгізу кезінде коммуникативтік қағиданы басшылыққа алу қажет. Белсенді игеру үшін сөздер біртіндеп және жүйелі түрде қайталануы тиіс. Орыс тілі пәнінің мұғалімі сөйлемдер күрделілігінің жоспарлы артуына назар аударуы керек. Игерілген сөздерді, олардың жаңа мәндерін бекіту және белсендендіру үшін сурет бойынша әңгімелер, заттарды сипаттау үлкен рөл атқарады.

Білім беру үдерісі сапасының қарқынды өсуіне байланысты оқыту мен тәрбиелеудің озық идеялары технология нысанына тартылады.

Қазіргі уақытта тәрбие және білім беру процесін қазіргі заманғы технологияларды пайдаланбай елестету мүмкін емес, олар оқытудың дәстүрлі тәсілін оқытудың белсенді-әрекеттік түріне ауыстыруға мүмкіндік береді. Бұл ретте:

  • педагогикалық әсер ету жеке тұлғаның тұқым қуалаушылық деректерінің дамуын жеделдетеді, ынталандырады, бағыттайды және жылдамдатады;
  • бала қызметтің толыққанды субъектісі болып табылады;
  • жеке тұлға  тұтас барлық қасиеттері жиынтығында дамиды;
  • баланы оқыту және тәрбиелеу жақын даму аймағында жүргізіледі.

Технология (грек тілінен. techne – өнер, шеберлік logos –   сөз, үйрену) – объектіні өзгерту тәсілдері мен әдістерінің жиынтығы, бұл шеберлік туралы ғылым.

Педагогикалық технология – психологиялық-педагогикалық мақсаттардың, оқыту тәсілдерінің, әдістерінің, тәрбие құралдарының жиынтығы; педагогикалық процестің ұйымдастырушылық-әдістемелік құралы.

Балабақша басшысына:

  • тілді оқыту кезінде оқу процесінде қолданылатын технологияларға;
  • мұғалім-тіл маманының кәсіби біліктілігіне;
  • әдістемелік базаның болуына;
  • дамытылатын ортаның ерекшелігіне және коллаборативті ортаны құруға ерекше көңіл бөлу керек.

Дереккөз: «Мектепке дейінгі ұйым басшысының анықтамалығы» журналы

Подписка на статьи

Чтобы не пропустить ни одной важной или интересной статьи, подпишитесь на рассылку. Это бесплатно.

Участвуй в наших семинарах

Школа

Проверь свои знания и приобрети новые

ЗАПИСАТЬСЯ

Самое выгодное предложение

Самое выгодное предложение

Воспользуйтесь самым выгодным предложением на подписку

ПОДРОБНЕЕ
Мы в соцсетях
Мы еще не знакомы?

Давайте познакомимся!
Пользователи, которые зарегистрированы на сайте, имеют ряд преимуществ:

  • Читают закрытые материалы
  • Первыми узнают последние новости
  • Пользуются всеми возможностями сервисов  

У меня есть пароль
напомнить
Пароль отправлен на почту
Ввести
Введите эл. почту или логин
Неверный логин или пароль
Неверный пароль
Введите пароль
Я тут впервые
Это займет не больше 1 минуты
ЗАРЕГИСТРИРОВАТЬСЯ
Внимание!

Для скачивания файла необходима регистрация или авторизация

У меня есть пароль
напомнить
Пароль отправлен на почту
Ввести
Введите эл. почту или логин
Неверный логин или пароль
Неверный пароль
Введите пароль
Я тут впервые
Это займет не больше 1 минуты
Зарегистрироваться