text
MCFR.KZ Образование

Баланың компьютерге тәуелділігін қалай қойдыруға болады

  • 5 мая 2018
  • 10

Біздің техникалық прогресс зиянға қарағанда, көп пайдасын тигізеді деген пікірді қолдайтынымыз сөзсіз. Осы прогрестің жанама әсерінен бізді балаларымызды қорғау тәсілдері ғана ойлантады.

Сондай-ақ журналдан оқыныздар:

Білім алушылардың бойында қауіпсіздік негіздерін қалыптастыру

Мектептегі буллинг пен кибербуллингтің алдын алу

Электрондық ойындарды, компьютерлерді және тақап жалғамаларды мысалға алайық: біз балалар мен жастардың  кең тараған бұл демалыс түрін жақтап сөйлеушілердің  көп екендігін білеміз. Пернелерді тез басып, экранға көз жүгірте отырып, балалар реакцияны жаттықтырады деген де пікір бар. Мұның тәрбие мақсаттарына қандай қатысы  бар деген  сұрақ туындайды.

Мұндай «тәрбиенің» біздің балаларымызға  кейбір  психикалық процестердің біржақты дамудан басқа ештеңе бермейтіндігін көрсетіп отыр. Бірақ, әлі күнге дейін компьютерлік ойындарды жақтаушылар рухани кемелдену емес, реакция жылдамдығын тәрбиелеудің басты мақсаты болып табылады деп есептейтіндер де бар.

Аддитивті синдром

Клиницистердің «аддитивті синдром»  сөзінің астарында ауру адамның қандай да бір  ынтықтық  нысанына тәуелділігі деп түсіндіріледі. Компьютерге тәуелділіктің  медициналық жағдайларына аса назар аудармасақ та, алайда ғылым өзінің үкімін шығарып қойды: вегетативті тамырлы дистония, көздің көруінің нашарлауы, аз қозғалысты өмір салты. Жастар саны көп Қытайда компьютерлік тәуелділікті  емдеуге арналған  клиника құрылған. «Геймингтің» психологиялық ерекшеліктері  туралы сөз қозғағымыз келеді. Жаңа азаманғы компьютерлерді біздің қоғамда көптеген ғасырлар бойы  қолданылған сюжеттік-рөлдік ойындармен салыстырып көрейікші.

«Қарақшы казактар» және «әке мен ана» ойындары

Дәстүрлі сюжеттік-рөлдік ойын  ойыншыға әрекет ету керек  қандай да бір  рөлдік жағдайды  бағамдайды. Рөл баланың мінсіз көріністерін іске асыруымен қабылданады.  Қуыршақтармен және ағаш доппен дәстүрлі ойындарды ойнау адамның ішкі дүниесінде ойыншы  алдағы ойын барысын жоспарлай алатын қандай да бір мінсіз  образды қалыптастырады.

Бала ойлаған нәрсесін заттандырып, жасаушы рөлінде көрінеді. Осылайша, сюжеттік-рөлдік  ойынның ойыншының қарым-қатынас жасау, өзара түсінісу, жол беру және проблемаларды шешу дағдыларын меңгертетін  оқыту ортасының рөлін атқаратындығын айтпағанда,  алынған дағдылар баланың дамуына шынайы өмірде дамуына ықпал етеді. 

«Actualis: Образование»

42


Бүгін «Actualis: Образование» электрондық жүйесіне кіру мүмкіндігінің саны


Компьютер vs ескі рөлдік ойындар

Дәстүрлі аулалық ойындарға  қарағанда виртуалды ермекпен айналыса отырып, бала өзінің қалауы бойынша  образдарды қалыптастыра алмайды. Компьютерлік әлемде, сюжеттік-рөлдік ойындармен салыстырғанда  өздігінен ештеңе ойлап тауып, іске асырып керек емес. Электрондық ортада материалдық іске асыру қарастырылмған. Ойыншы «жеңеді» және «іске асырады» деген пернелерді  басқан кезде оны құдіреттіліктің елесі деп есептеуге болмаса.

Бастапқыда  елестету өнімдері  болып табылған  шынайы  образдар оны жасаушыдан дербес белсенділікті талап етеді, яғни мақсатты тұжырымддау және іске асыру қағидалары бойынша  құрылады. Олар ойыншыдан зейінділікті, шығармашылық күш-жігерді, ойын барысындағы басқа да ойыншылардың қызығушылықтарын есепке алуды талап етеді. Осылайша,  баланың  тілегі мен мүмкіндіктері жасалатын образдардың ара қатынасын белгілейді.

Бірақ, виртуалды образдар қатысушыдан дағдыларды іске асыруды талап етпейді, олар  манипуляциялауға ғана беріледі! Егер бала билік етіп, басқаларды өзінің ырқына қарай бағындырғысы келсе, онда манипуляциялау сөзі осы жерде дәл тақырыпқа сай келеді. Біздің балалар ең алдымен «прогрессивтік» компьютерлік ойындарды  ойнай отырып, манипуляциялауды үйренеді.

Виртуалды образдар жетілмеген тұлғаны оятып,өзіне көп уақытқа тәуелді етіп, ашық және динамикалық суреттермен жас  сатып алушыларға өзін табысты түрде «сатады». Пернелер арқылы торт дайындауға болатын,  зиянсыз тұрмыстық ойын  бола тұрса да, бала пернелерді сенімді түрде баса алатын болғанмен  ойын оған асүйде анасына көмектесуді үйрете алмайды.  Ұсақ моторикаға  ғана әсер етуі мүмкін.

Подписка на статьи

Чтобы не пропустить ни одной важной или интересной статьи, подпишитесь на рассылку. Это бесплатно.

Участвуй в наших семинарах

Школа

Проверь свои знания и приобрети новые

ЗАПИСАТЬСЯ

Самое выгодное предложение

Самое выгодное предложение

Воспользуйтесь самым выгодным предложением на подписку

ПОДРОБНЕЕ
Мы в соцсетях
Мы еще не знакомы?

Давайте познакомимся!
Пользователи, которые зарегистрированы на сайте, имеют ряд преимуществ:

  • Читают закрытые материалы
  • Первыми узнают последние новости
  • Пользуются всеми возможностями сервисов  

У меня есть пароль
напомнить
Пароль отправлен на почту
Ввести
Введите эл. почту или логин
Неверный логин или пароль
Неверный пароль
Введите пароль
Я тут впервые
Это займет не больше 1 минуты
ЗАРЕГИСТРИРОВАТЬСЯ
Внимание!

Для скачивания файла необходима регистрация или авторизация

У меня есть пароль
напомнить
Пароль отправлен на почту
Ввести
Введите эл. почту или логин
Неверный логин или пароль
Неверный пароль
Введите пароль
Я тут впервые
Это займет не больше 1 минуты
Зарегистрироваться