text
MCFR.KZ Образование

Сөйлеу қабілетінің ауыр бұзылуы синдромына шалдыққан білім алушыларға арналған ән сабақтары

  • 19 апреля 2018
  • 12
Сөйлеу қабілетінің ауыр бұзылуы синдромына шалдыққан білім алушыларға арналған ән сабақтары
Сөйлеу қабілетінің ауыр бұзылуы синдромына шалдыққан білім алушыларға арналған ән сабақтары

Неліктен білім алушылар музыканы көп тыңдап, сирек ән айтады? Неліктен музыка сауаттылығын оқыту музыкаға деген қызығушылықты оятпайды?


Осы тақырып бойынша мына мақалаларды оқи аласыздар:

Ойын технологиялары музыка сабағында

Мектеп жасына дейінгі балалардың ән айту машықтарын жетілдіру

Сабақтың нәтижелілігін арттыру жолдары


Балаларға ән айтудың орнына ауқымды музыкалық білім бере бастаған сәтте ән сабақтарының біртіндеп музыка сабағына өзгеруі атақты қоғам қайраткері мен композитор Дмитрий Кабалевскийдің ықпалымен басталды.

Қазіргі музыка сабақтары нағыз музыканттарды, вокал жанрын орындаушыларды тәрбиелемейді.  Жоғарғы сынып оқушылары кейде тіпті өлеңді немесе әнді оқи алмайды!

Енжар тонусты белсендіру

Хормейстер, орталық радио және телевидениенің балалар хорының негізін қалаушы В. Попов практикада дәлелдегендей, тіпті ең әлсіз балалардың өзі жыл бойы жартылай тонды жаттығулардың жоғарылығын тұрақты сақтау арқылы интонациялауға қабілетті.

Вокал жанрының қарқынды сабақтары естуі нашар балалардың артикуляциялық кемістіктерін жоюға, дауыс белсенділігін (тонусын), интервокалдылықты, метроырғақты арттыруға мүмкіндік береді. Тілдің вербалдылығы жақсарады, балалар дені сау балалар ретінде интонациялай бастайды және осы арқылы әлеуметтік тұрғыдан бейімделеді.

Сөйлеу қабілетінің ауыр бұзылуы синдромына шалдыққан мектеп жасына дейінгі балалармен қалай жұмыс істейміз

Анықтама үшін: синдром сырқат емес, жүре пайда болатын бұзылулар сипатына ие, осыған сәйкес, дауыстың кемістіктері түзетіледі. Семантикалық мүшеге бөлінулікте дауысты сақтайтын коартикуляциялық техниканың кейбір элементтерін қарастырайық.

Есту талдауының қарапайым элементтері

Басында оқушылар интонациялық дәлдігі мен дауыс механизмінің тазалығына жету мақсатында дыбыс тондарын (интервалдар, үшендыбыстылық, септаккордтар, аккордтар) «ішінен» және дауыстап әндетеді.

Вокализацияның алдыңғы кезеңінде оқушылар орындықтың алдыңғы бөлігіне ыңғайланып отырады, бұл ретте аяқтарын еденге тіреп, арқасын тіктеп және қолдарын тізесіне қояды.

Бірінші кезеңнің міндеттері

Бірінші кезеңде жаттығуларды әндету арқылы мыналарға қол жеткіземіз

  • кантилен (музыка контентінің туралығы);
  • интонациялау (тондардың жоғары дәлдігі);
  • тактилдігі (күрделі дауыссыз дыбыстардың артикуляциялық механикасын азайту);
  • тіпті жоғары дыбыс тондарын орындауда күтпеген екпіндерді жою;
  • аккомодация, яғни ән айту диапазонын кеңейту үшін дыбыстық формаларды (өзара дауысты дыбыстар формаларын) теңестіру.

Күтпеген тілдік және мимикалық қимылдарды азайту мақсатында коартикуляцияға, вокалдық және артикуляциялық жүйелердің түзетушілік жұмысына жету қиынырақ.

Тез дайындалуға арналған әндету

Бұл міндет тіл ауыз қуысына орналасып, тек иекпен көтерілгенде ғана жұптық фонемаларды (дифтонгтарды) әндетумен шешімін табады. Тілдің ұшы жоғарғы қызыл иекке (альвеолаға) тиеді.

Осындай артикуляция түрі жылдам дайындыққа және дауыс тембрін бұзбайтын буындарды тез ауыстырғанда жарамды.

Әндеті екі тіл дауыссыздарынан басталады (НА, ЛА), бұдан әрі барлық таза дауыстық фонемаларымен төрт дауыссыздан басталады.

Әндету сарынын таңдауда квинтаны сақтаңыз. Иекпен артикуляциялауда тіл дауыс ағымына кедергі келтірмеу үшін таңдайға «жабыспайды», ауыз қуысына орналаспайды.

М. Глинкидің шоғырлас әдісі

Қазақстандық телеарналардың дикторлары, сондай-ақ тілдік ауыр бұзылулары бар балалар арнайы мектепте осы бойынша оқыды.

Ауыз «қуысын» жартылай ашу арқылы орындалатын жаттығу алғашқы қимылда орындалады. Сыртқы бұлшық еттердің мимикалық қимылдары жоқ.

Көтермес бұрын дауыс сарынның төменгі қозғалысынан қызады. Артикуляциялық қиындықтардың алдын алу үшін әнді сөзсіз жаттаған дұрыс.

Тыныс алу нормаларына сәйкес тыныс алу кодталған (толық, аралық). Интонациялардың тазалығына назар аударыңыз. Сөйлем айтылғанда дауыс тонусы тыныс алу қорының азаюына қарай әлсіремеуі тиіс.

Подписка на статьи

Чтобы не пропустить ни одной важной или интересной статьи, подпишитесь на рассылку. Это бесплатно.

Участвуй в наших семинарах

Школа

Проверь свои знания и приобрети новые

Записаться
Мы в соцсетях
Простите, что мы прерываем ваше чтение

Чтобы обеспечить качество материалов и защитить авторские права редакции, многие статьи на нашем сайте находятся в закрытом доступе
Предлагаем вам зарегистрирроваться и продолжить чтение. Это займет всего полторы минуты,а вы получите:
  • доступ к 10 000+ полезным статьям
  • 9 000+ актуальных ответов от ведущих экспертов
  • Аттеастация, организация контроля, бухучёт и налоги
  • ежедневно обновляемая информация
  • приглашение на участие в семинарах и вебинарах 

У меня есть пароль
напомнить
Пароль отправлен на почту
Ввести
Я тут впервые
1 минута, и вы продолжите чтение
Введите эл. почту или логин
Неверный логин или пароль
Неверный пароль
Введите пароль